facebook
שלום אורח   |    התחבר    |    רוכב/ת חדש/ה    |    התנתק                   אתר טיולי האופנים - טבע של רוכבים

כותב ההודעה: bikemor
נושא: למה חשוב לקחת BCAA לאחר רכיבה מאומצת

ההודעה:
כי לאחר טיול כמו ביום ששי יש לנו בגוף הרבה CPK
האנזים קראטין – פוספו-קינאז (CPK) מהווה מרכיב חשוב בתהליכי יצירת האנרגיה בשריר. הוא גורם ליצירת אנרגיה זמינה בשריר ללא נוכחות חמצן. במצב רגיל רמתו בשריר גבוהה, ובדם רמתו נמוכה. אך כאשר מתרחש נזק לשריר שגורם לפגיעה בממברנת תאי השריר, מתרחשת דליפה של האנזים הנ`ל לדם ורמתו בדם עולה. האנזים משמש גם לזיהוי מצבים של התקפי לב מכיוון שהוא דולף משריר הלב לדם, ועלייה ברמת האנזים בדם עוזרת לאבחון התקפי לב. גם במצבים של פגיעה בשרירי השלד לדוגמא לאחר אימון גופני מתרחשת עליה ברמות האנזים בדם, העלייה עשויה להתרחש זמן קצר לאחר סיום האימון ורמתו עלולה להישאר גבוהה גם זמן ארוך יותר. לרוב תהליך זה מלווה בכאבי שרירים, וירידה ביכולת השריר להתכווץ. לא קיים קשר ישיר בין עוצמת הפגיעה בשריר לבין עליה באנזים או בהרגשת הכאב.

פגיעה מוגברת בשריר עשויה להתרחש או כתוצאה מאימון בעומס גדול מדי בעיקר לאנשים שהם לא מאומנים. (גם בטראטלתים ,אצנים וכמובן רוכבי אופני הרים נמצאה עליה ברמות האנזים לאחר תחרות למרות שהם מתאמנים על בסיס יומי ונוטלים תוספים), והסיבה השניה הינה סוג האימון. נמצא שאימון משקולות אקצנטרי (שבו השריר מפעיל כוח ומתארך) בניגוד לאימון קונצנטרי (האימונים הרגילים), שבו השריר מתקצר תוך הפעלת כוח, גורם לעליה מוגברת ברמות אנזים בדם. גם אימון איזומטרי שבו אנו מפעילים כוח ללא תנועה בשריר גורם לעליה של האנזים. סיבה שלישית לעליה באנזימים הינה נטילת תרופות, סטרואידים אנטי דלקתיים, תרופות להורדת הכולסטרול העלולות גם הם לפגוע בשרירים ולגרום לעליה ברמות האנזים בדם.

לסיכום, עליה ברמות ה-CPK עלולה ללמד על ביצוע אימון עצים מדי (לדוגמא ספיניג) לאנשים שלא מאומנים, או שינוי בדפוס האימון, כגון: אימון משקולות אקסצנטרי (נפוץ בעיקר במפתחי הגוף), איזומטרי , שחיין שעבר לענף הטריאתלון וכו´ העלייה תלווה בכאבי שרירים ובירידה ניכרת ביכולת המאמץ  עד לסיום תקופת ההסתגלות .לרוב אין מדובר במצב של אימון יתר אלה מדובר בתגובה של הגוף למאמץ עצים. כאשר נמצאה עליה יש לנוח מספר ימים, ולחזור ולבצע מאמצים בעצימות נמוכה יותר על מנת לתת לשריר זמן להסתגל למאמצים ובכך למנוע פגיעה בתפקודו.
 מלבד תזונה נכונה לפני ואחרי האימון ישנם תוספים שיעזרו להוריד את רמת הCPK בדם :
BCAA  , HMB  , ZMA , ANTIOXIDANT , GLUTAMINE ,CARBOGAIN
אני ממליץ על BCAA  עלי זה עובד
אבי מור




הוסף תגובה להודעה זו     |   חזרה לפורום

 bikemorו... למה חשוב לקחת BCAA לאחר רכיבה מאומצת   ו[21/04/2012 23:50:39]  
    1951ו... יין-טוב לבריאות   ו[22/04/2012 07:56:03]


 
תנאי שימוש באתר | הצהרת פרטיות ונגישות | צור קשר